Maximera din vistelse när du är på resa här genom att besöka vår biluthyrning i Danmark. Här väljer du bland bilar från en omfattande fordonspark som erbjuder alternativ i lyxklass och ekonomi. På Sixt vet vi att behoven kan se olika ut och oavsett om du är här i affärer eller på semester kan vi matcha dina önskemål. Därför vet vi att det med en hyrbil i Danmark alltid blir en skön och behaglig vistelse i landet. På Sixt strävar vi efter nöjda kunder och detta åstadkommer vi genom att ge dem möjligheten att individualisera sin resa när de väljer att hyra bil i Danmark. Detta innebär tilläggstjänster av varierat slag. En försäkring är alltid lika skönt att ha och om det är bland det första gångerna du kör i Danmark är det smidigt att kunna addera en satellitnavigering som hjälper dig att hitta. Reser ni fler än en? I så fall kan vi även erbjuda extra förare och obegränsad körsträcka för den längre bilturen i en hyrbil genom Danmark. Vi ser fram emot att guida dig genom våra tjänster på vårt lokala kontor.
Det kan vara bra att ha med sig att körregler kan variera mellan länder. Därför har vi här nedan listat några tips att ha i åtanke när du vill hyra bil i Danmark.
- Bilar måste alltid lämna företräde för cyklister
- Samtal i mobiltelefon är endast tillåtet med handsfree
Innei städerna får man endast använda tuta i nödsituationer
Detta är ett litet land men med ett varierat landskap och stadsmiljö att upptäcka. Att hyra bil i landet gör det enkelt att färdas mellan huvudstadens pulserande city bland restauranger och kulturupplevelser för att därefter upptäcka allt som landsbygden har att erbjuda. Åk mellan solskensplatserna som lockar till sol och bad på de olika öarna eller besök underbara Köpenhamn för en fartfylld semester med krogliv och besök på museum. Att hyra bil i Danmark är optimalt för den som smidigt vill resa i landet och vi hjälper dig på vägen med ett passande fordon.
Vad våra kunder säger
*Vårt Customer Excitement Score är baserat på en undersökning som skickats till alla kunder som bokat i Danmark. Poängen är ett genomsnitt av alla kundrespons.